Balance De La Tarjeta De Divisa Global De Vkc Forex


ForexPlus Chip Card ¿Cuáles son los beneficios de HDFC Bank Forex Plus Tarjeta Chip Protección contra la fluctuación de divisas ForexPlus Chip Este es un pequeño microchip incrustado en su tarjeta. Se cifra para que las transacciones con su tarjeta de débito de chip sean más seguras. Card está disponible en monedas Euro / GBP y Dólares estadounidenses, proporcionando así protección contra la fluctuación del tipo de cambio utilizando el valor cargado en estas tarjetas en el futuro. Sin embargo, puede retirar dinero en efectivo o usar la tarjeta en el punto de venta (Punto de Venta) de POS en cualquier moneda en cualquier parte del mundo usando el chip de ForexPlus Este es un pequeño microchip incrustado en su tarjeta. Se cifra para que las transacciones con su tarjeta de débito de chip sean más seguras. Tarjeta. Para las transacciones realizadas en la divisa de la tarjeta, es decir, Euro / GBP y Dólares estadounidenses, no pierde dinero en divisas debido a la fluctuación de los tipos de mercado Disponible en tres monedas: Euro, Libra esterlina y Dólar. Cada una de estas monedas se acepta en todo el mundo y se puede cambiar a la moneda del país en el que se encuentra más seguro y seguro La tarjeta tiene un chip integrado Este es un pequeño microchip incrustado en su tarjeta. Se cifra para que las transacciones con su tarjeta de débito de chip sean más seguras. Que almacena la información confidencial en forma encriptada, ofreciendo un mayor nivel de seguridad contra la falsificación y skimming fraudes de tarjetas en comparación con las tarjetas de banda magnética. Esta tarjeta es aceptada en todos los puntos de venta de Visa y Mastercard y en los cajeros automáticos de 24 horas VISA / Mastercard en todo el mundo. Así que no hay más molestias de llevar gran parte de dinero en efectivo o cheques de viaje, no más molestia de perseguir a los cambiadores de dinero, el pago de comisiones y los gastos de seguimiento. Su tarjeta está protegida contra el mal uso en los cajeros automáticos mediante PIN. En caso de que su tarjeta se pierde o se lo roban, todo lo que tiene que hacer es llamar al banco HDFC PhoneBanking inmediatamente e informar de la pérdida de su tarjeta. Esta facilidad está disponible 24 horas en todos los días. La tarjeta también se puede calificar mediante nuestra tarjeta de prepago NetBanking instalación en hdfcbank. Seguridad adicional con tarjeta temporal de bloqueo de la instalación ForexPlus Chip Este es un pequeño microchip incrustado en su tarjeta. Se cifra para que las transacciones con su tarjeta de débito de chip sean más seguras. La tarjeta viene con una función de bloqueo / desbloqueo temporal. Puede bloquear la tarjeta utilizando el servicio NetBanking prepagado cuando la tarjeta no esté en uso y desbloquearla cada vez que viaje amplificador necesita utilizar la tarjeta. En caso de que su tarjeta se pierde o es robada, puede bloquear la misma con la ayuda de Prepago NetBanking facilidad. Alternativamente, puede llamar a la llamada 24x7 HDFC Bank PhoneBanking inmediatamente e informar de la pérdida de su tarjeta y obtener la tarjeta bloqueada. Facilidad para cambiar el PIN del ATM según su conveniencia Chip de ForexPlus Éste es un pequeño microchip incorporado en su tarjeta. Se cifra para que las transacciones con su tarjeta de débito de chip sean más seguras. Card ofrece al titular de la tarjeta la conveniencia de cambiar su PIN ATM utilizando el servicio NetBanking prepagado. Números internacionales sin cargo: El HDFC Bank ofrece fácil acceso a los servicios de PhoneBanking del Banco HDFC a través de números internacionales gratuitos en 32 países como se detalla a continuación. Australia, Bélgica, Canadá, Dinamarca, Estados Unidos, Francia, Reino Unido, Hong Kong, Italia, Japón, Corea del Sur, Malasia, Noruega, Nueva Zelanda, Austria, Portugal, Sudáfrica, Suecia, Suiza, Tailandia - 80080077444 , República Checa 800090155, Mónaco 80093312, Polonia 008001124694, Arabia Saudita 8008142094, Emiratos Árabes Unidos 8000185252, Estados Unidos 18445796441, Bahrein 80004980, Grecia 0080016122061284, Singapur 8001013301, Croacia 0800222990 Para conocer detalles específicos tales como restricciones, cobertura, etc. Antes de ir a su destino de viaje, utilice Travel Planner para planificar su presupuesto y crear un itinerario de viaje personalizado. Servicios de Asistencia al Cliente 24x7 Global Si necesita hacer una lista de su tarjeta a causa de una pérdida o robo, le ofrecemos la posibilidad de reemplazar su tarjeta o recibir dinero en efectivo de emergencia mientras viaja en el extranjero. Puede llamar a los Servicios de Asistencia al Cliente de Visas Global para que utilicen estos servicios. Visite travel. visa/apcemea/au/es/assets/common/visagcasap. pdf para obtener una lista completa de los números de centro de llamadas de Visa de país. Estos servicios son de pago según las directrices de Visa. Cubierta de seguro Disfrute de una experiencia de viaje libre de preocupaciones financieras con seguro de tarjeta cubre como Protección hasta Rs. 500.000 contra el mal uso de la tarjeta perdida o debido a la falsificación / skimming Seguro de accidentes personales (cobertura de la muerte sólo) de Rs.500.000 Pérdida de equipaje cubra hasta Rs. 50.000 y Pérdida de equipaje facturado hasta Rs. 20.000 Reconstrucción de pasaportes cubre hasta Rs. 20,000 (costo real de la reconstrucción del pasaporte solamente) Recargable en todas las sucursales de HDFC Bank o por medio de HDFC Bank Phone Bank o HDFC Bank Mobile Banking o HDFC Bank NetBanking, incluso cuando el tarjetahabiente está en el extranjero Your ForexPlus Chip Este es un pequeño microchip incrustado en su tarjeta. Se cifra para que las transacciones con su tarjeta de débito de chip sean más seguras. La tarjeta es válida hasta el último día del mes indicado en su tarjeta. Dentro de este período usted puede utilizar su tarjeta tan a menudo como usted tiene gusto. En caso de que el dinero cargado en la tarjeta se agota, esta tarjeta ofrece la posibilidad de recargar incluso en el medio de su viaje. Las solicitudes de recarga pueden ser hechas por cualquier persona autorizada en su nombre. En caso de que la tarjeta sea emitida por su empresa / empleador, las solicitudes de recarga recibidas a través de ellos serán actuadas por el Banco HDFC. Los clientes de HDFC Bank también pueden realizar una solicitud para recargar la tarjeta a través de HDFC Bank PhoneBanking o HDFC Bank Mobile Banking o HDFC Bank NetBanking. Opción Prepago de NetBanking Últimas 10 transacciones Declaración de tarjeta Agregar nueva tarjeta de moneda Bloquear / desbloquear tarjeta Hotlist Cambiar ATM Solicitud de declaración de PIN Actualizar número de móvil y correo electrónico ID Transferencia de fondos (de una cartera a otra cartera) Whatrsquos más, incluso enviarle un estado de cuentas a Su dirección postal al final de cada mes en el que ha utilizado la tarjeta para cualquier transacción. ForexPlus Chip Card Cargos Cargos cruzados: Para transacciones en las que la moneda de la transacción es diferente a la divisa disponible en ForexPlus Chip Este es un pequeño microchip incrustado en su tarjeta. Se cifra para que las transacciones con su tarjeta de débito de chip sean más seguras. El banco de tarjetas cargará un margen de cambio cruzado de 3 en dichas transacciones. El tipo de cambio utilizado será el tipo de cambio al por mayor VISA / MasterCard vigente en el momento de la transacción. El tipo de cambio utilizado será el tipo Mid que prevalece en el momento de la transacción. Impuesto a la conversión de divisas para la venta y compra de divisas: El impuesto de conversión de divisas será aplicable según el siguiente impuesto de servicio: Compra y venta Forex Currency Service Importe de impuestos Hasta Rs. 1 lakh 0,14 del valor bruto o Rs. 35 / - lo que sea mayor Desde Rs. 1 lakh a Rs 10 Lakhs Rs. 140 más 0,07 de la cantidad superior a Rs. 1 lakh Desde Rs. 10 lakhs y por encima de Rs. 770 más 0,014 de la cantidad superior a Rs. 10 Lakhs, con un máximo de Rs. 7000 Esta cuadrícula mencionada anteriormente es aplicable para transacciones de carga, recarga y reembolso. El impuesto de servicio aplicable a todos los cargos Elegibilidad y documentación de la tarjeta de chip de ForexPlus Usted no necesita ser un cliente de HDFC Bank Si no tiene una cuenta, simplemente visite una sucursal con la siguiente documentación: Chip de ForexPlus Este es un pequeño microchip incrustado en su tarjeta. Se cifra para que las transacciones con su tarjeta de débito de chip sean más seguras. Formulario de Solicitud de Tarjeta Una fotocopia autenticada de su pasaporte Documento adicional para no cliente (una fotocopia autenticada de Visa o Ticket) Una mirada a la elegibilidad para llevar Forex bajo LRS según el propósito de su viaje: Cuota básica de viaje (BTQ) Para las vacaciones, las visitas personales, etc. Buscando una tarjeta de la viruta de ForexPlus Cargue y vuelva a cargar su ndash de la tarjeta Cada vez que usted carga o recarga su tarjeta, usted conseguirá una alerta del email en su identificación registrada del email con extremidades . Si desea volver a cargar su tarjeta, debe enviar un Formulario de Re-carga, Formulario A2 y Instrucciones de Cheque o Débito en cualquiera de nuestras sucursales o simplemente haga una solicitud de recarga a través de PhoneBanking o NetBanking. Settle Disputes ndash Si tiene alguna disputa relacionada con su tarjeta, debe enviar una carta de disputa al banco indicando la naturaleza de su problema. Ver una guía del usuario ndash Recibirá una copia física de la Guía del usuario. Puede consultar la Guía del usuario para obtener más información sobre su tarjeta. Usted no debe golpear su Chip de ForexPlus Este es un pequeño microchip incrustado en su tarjeta. Se cifra para que las transacciones con su tarjeta de débito de chip sean más seguras. Tarjeta en los terminales que muestran el valor de transacción en INR. Asegúrese de pasar su tarjeta en divisas locales o terminales de divisas de la tarjeta. También puede optar por la declaración de correo electrónico. Su tarjeta no es válida para transacciones de divisas en India, Nepal y Bhután. Cuando se le pida en los cajeros automáticos o puntos de venta de comerciantes, debe seleccionar la opción de tarjeta de crédito. Los bancos estadounidenses tienen derecho por las leyes federales locales a cobrar un cargo extra por parte de otros clientes del banco por acceder a sus cajeros automáticos para retirar dinero. En consecuencia, muchos cajeros automáticos en los Estados Unidos cobran cargos por retirarse de sus cajeros automáticos, por encima de los cargos cobrados por el banco HDFC. Del mismo modo, hay cajeros automáticos en otros países que pueden cobrar un cargo por transacciones realizadas por otros clientes bancarios. Usted necesita sumergir su tarjeta en terminales que aceptan tarjetas mientras inicia una transacción. Si el terminal no está habilitado, pase su tarjeta. Es necesario que cree su contraseña de NetBanking prepagada antes de iniciar transacciones en línea. Tiene preguntas ¿Qué sucede si olvido mi código de activación / IPIN? Si ha olvidado su código de activación / IPIN, se le pedirá que llame a HDFC Bank PhoneBanking y haga una nueva solicitud de IPIN. Es una contraseña de Internet a la que el cliente puede acceder NetBanking. Se trata de una contraseña confidencial para la seguridad de su cuenta .. la cual será enviada instantáneamente a su número de Email / Mobile registrado. ¿Se puede cambiar el PIN de ATM? No, el PIN de ATM no se puede cambiar en el cajero automático. En caso de que haya olvidado o perdido el PIN, deberá solicitar un nuevo PIN con la ayuda de PhoneBanking o de NetBanking prepagado. ¿Qué sucede si mi tarjeta se pierde? En caso de que su tarjeta se pierda o sea robada, todo lo que tiene que hacer es llamar al Banco HDFC PhoneBanking inmediatamente e informar de la pérdida de su tarjeta. Esta instalación está disponible las 24 horas. En todos los días. En caso de que se le haya expedido una tarjeta de respaldo en el kit, puede activar la tarjeta de respaldo llamando a la Banca Telefónica del Banco HDFC oa través de NetBanking Prepagado. Una vez activada la tarjeta de respaldo, todos los fondos de la tarjeta principal se transferirán automáticamente a la tarjeta de respaldo. ¿Cómo activo el comercio electrónico? Simplemente inicie sesión en NetBanking y habilite su facilidad de transacción de comercio electrónico. ¿Cómo puedo recargar el valor de mi tarjeta cuando estoy en el extranjero ForexPlus Chip Este es un pequeño microchip incrustado en su tarjeta. Se cifra para que las transacciones con su tarjeta de débito de chip sean más seguras. Tarjeta también se puede cargar en su nombre por alguien autorizado por usted. La persona autorizada tiene que visitar la sucursal de HDFC Bank con los documentos y fondos necesarios. Wersquoll se encarga del resto. Quienes están autorizados por el Banco de la Reserva para vender divisas para fines de viaje El cambio de divisas se puede comprar a cualquier persona autorizada, como el Banco de la Categoría-I autorizado (AD) y la Categoría II de la AD. Cambiadores de dinero de pleno derecho (FFMCs) también están autorizados a liberar el intercambio de negocios y visitas privadas. Quién es un Distribuidor Autorizado Un Distribuidor Autorizado es normalmente un banco específicamente autorizado por el Banco de Reserva bajo la Sección 10 (1) de FEMA, 1999, para negociar en divisas o valores extranjeros (la lista de ADs está disponible en rbi. org. in ). ¿Cuántas divisas se pueden comprar cuando se viaja al extranjero en visitas privadas a un país fuera de la India? Para visitas privadas al extranjero, con excepción de Nepal y Bhután, Para fines turísticos, etc. cualquier residente puede obtener divisas extranjeras hasta un monto total de USD 10.000, de un Distribuidor Autorizado, en cualquier ejercicio económico, por autodeclaración, independientemente del número de visitas realizadas durante el año. Este límite de USD 10.000 o su equivalente por año financiero para visitas privadas también puede ser utilizado por una persona que está haciendo uso de divisas para viajar al extranjero para cualquier propósito, como por ejemplo, para el empleo o la inmigración o estudios. No hay divisas disponibles para visitar Nepal y / o Bhután para cualquier propósito. Un indio residente se le permite tomar INR de denominación de Rs.100 o denominación menor a Nepal y Bután sin límite. ¿Cuánta divisa está disponible para un viaje de negocios Para los viajes de negocios al extranjero a los países, a excepción de Nepal y Bhután, una persona puede hacer uso de divisas hasta USD 25.000 por visita. Las visitas en relación con la asistencia de una conferencia internacional, seminario, formación especializada, viaje de estudios, formación de aprendices, etc. son tratadas como visitas de negocios. La liberación de divisas superiores a USD 25.000 para viajes de negocios al extranjero (excepto a Nepal y Bhután), independientemente del período de estancia, requiere permiso previo del Banco de la Reserva. Ninguna liberación de divisas es admisible para cualquier tipo de viaje a Nepal y Bhután o para cualquier transacción con personas residentes en Nepal. Las inversiones en Bhután están permitidas en Rupias Indias, así como en monedas libremente convertibles. Si la inversión se realiza en moneda (s) libremente convertible (s), los ingresos de la venta / liquidación deben ser repatriados a la India en monedas libremente convertibles. ¿Cuánta moneda extranjera se puede comprar al comprar divisas para viajar al extranjero? Los viajeros que vayan a todos los países distintos de (a) y (b) abajo están autorizados a comprar billetes / monedas en moneda extranjera hasta USD 3000. El saldo puede ser transportado en La forma del cheque de los viajeros o del proyecto de los banqueros. Excepciones a esto son: a) los viajeros que viajan a Irak y Libia que pueden sacar divisas en forma de billetes y monedas en moneda extranjera que no excedan los USD 5000 o su equivalente (b) los viajeros que viajan a la República Islámica de Irán, Repúblicas de la Comunidad de Estados Independientes que pueden retirar divisas enteras en forma de billetes o monedas en moneda extranjera. La cantidad de divisas que se pueden retirar para el tratamiento médico en el exterior de los bancos de categoría I de AD y la categoría II de AD, puede liberar divisas de hasta USD 100,000 o su equivalente a indios residentes para tratamiento médico en el extranjero en base a declaraciones, sin insistir en ninguna estimación de un Hospital / doctor en la India / en el extranjero. Una persona que visite el extranjero para recibir tratamiento médico puede obtener divisas que excedan el límite mencionado, siempre y cuando la solicitud esté respaldada por una estimación de un hospital / médico en la India / en el extranjero. Se permite un monto de hasta USD 25,000 para los gastos de mantenimiento de un paciente que se va al extranjero para recibir tratamiento o chequeo médico en el extranjero o para acompañar a un paciente que se va al extranjero para recibir tratamiento o chequeo médico. La suma de USD 25.000 permitida al paciente que va al extranjero es además del límite de USD 100.000 mencionado arriba. ¿Cuáles son las facilidades disponibles para los estudiantes para proseguir sus estudios en el extranjero? Para los estudios en el extranjero la estimación recibida de la institución en el extranjero o USD 100.000, por año académico, lo que sea más alto, puede ser utilizado de un banco AD Categoría I y AD Categoría II. Los estudiantes que van a estudiar en el extranjero son tratados como Indios No Residentes (NRI) y son elegibles para todas las facilidades disponibles para los NRIs bajo FEMA, 1999. Se puede permitir que los estudiantes y residentes de India continúen. Un estudiante que tiene una cuenta de NRO puede retirar y repatriar hasta USD 1 millón por año financiero de su cuenta de NRO. El estudiante puede beneficiarse de una cantidad de USD 10.000 o su equivalente para gastos incidentales de los cuales USD 3000 o su equivalente puede ser llevado en forma de moneda extranjera mientras va para estudiar en el extranjero. ¿Cuáles son los documentos requeridos para la retirada de Divisas para el propósito arriba mencionado? La documentación puede hacerse según lo recomendado por el Distribuidor Autorizado. ¿Cuánta divisa está disponible para una persona que va al extranjero en el empleo Una persona que va al extranjero para el empleo puede sacar divisas hasta 100.000 USD de cualquier distribuidor autorizado en la India sobre la base de la autodeclaración. ¿Cuánta divisa está disponible para una persona que va al extranjero en emigración? Una persona que va al extranjero en emigración puede sacar divisas de AD Categoría I banco y AD Categoría II hasta la cantidad prescrita por el país de emigración o USD 100.000. Puede obtener divisas de hasta USD 100.000 en base a la autodeclaración de un distribuidor autorizado en la India Esta cantidad es sólo para cubrir los gastos incidentales en el país de emigración. Ninguna cantidad de divisas puede ser remitida fuera de la India para ser elegible o para ganar puntos o créditos por inmigración. Todas esas remesas requieren permiso previo del Banco de la Reserva. Si el requisito supera los USD 100,000, la persona requiere para obtener la aprobación previa del Banco de la Reserva. ¿Hay alguna categoría de visita que requiera la aprobación previa del Banco de la Reserva o del Gobierno de la India? Las compañías de danza, artistas, etc. que deseen realizar visitas culturales al extranjero, deben obtener la aprobación previa del Ministerio de Desarrollo de Recursos Humanos Cultura), Gobierno de la India, Nueva Delhi. La Ley de Regulación de la Contribución Extranjera de 1976 es administrada y supervisada por el Ministerio del Interior, cuya dirección se da a continuación: División de Extranjeros, Jaisalmer House, 26, Mansingh Road, New Delhi-110 011 No se requiere una aprobación específica del Banco de la Reserva a este respecto. ¿Cuántos días de antelación se puede comprar divisas para viajar al extranjero Permiso de divisas pueden ser retirados con 60 días de antelación. En caso de que no sea posible utilizar la divisa en el plazo de 60 días, debe ser entregada inmediatamente a una persona autorizada. Sin embargo, los residentes son libres de retener divisas de hasta USD 2.000, en forma de billetes en moneda extranjera o TC para uso futuro o crédito a sus cuentas RFC (nacionales) de moneda extranjera residente. ¿Se puede pagar en efectivo el equivalente a rupias completas de divisas compradas para viajes al extranjero? Las divisas para viajar al extranjero pueden ser compradas de una persona autorizada contra el pago de rupias en efectivo sólo hasta Rs.50,000 / -. Sin embargo, si el equivalente de Rupia excede Rs.50,000 / -, el pago entero debe hacerse por medio de un cheque cruzado / cheque bancario / orden de pago / borrador de demanda / tarjeta de débito / tarjeta de crédito / tarjeta prepagada solamente. ¿Hay algún plazo para un viajero que ha regresado a la India para entregar divisas Al regresar de un viaje al extranjero, los viajeros están obligados a entregar las divisas no utilizadas en forma de billetes de divisas y cheques de viajero dentro de los 180 días de su regreso. Sin embargo, son libres de retener divisas de hasta USD 2.000, en forma de billetes en moneda extranjera o TC para uso futuro o crédito a sus cuentas de RFC (nacionales) de moneda extranjera residente. Si las monedas extranjeras se entregan a un concesionario autorizado al regresar del extranjero Los residentes pueden tener monedas extranjeras sin ningún límite. ¿Qué cantidad de divisas puede enviar un donante / donante a una persona residente fuera de la India? Cualquier persona residente, si así lo desea, puede remitir el límite total de USD 125000 en un ejercicio bajo LRS como regalo a una persona que reside fuera de la India O como donación a una organización caritativa / educativa / religiosa / cultural fuera de la India. Las remesas que superen el límite de USD 125000 requerirán autorización previa del Banco de la Reserva. ¿Se permite el uso de tarjeta de crédito internacional (ICC) / ATM / tarjeta de débito para realizar transacciones de divisas El uso de tarjetas de crédito internacionales (ICC) / cajeros automáticos / tarjetas de débito se pueden hacer para viajar al extranjero en relación con diversos fines y para hacer pagos personales Como la suscripción a revistas extranjeras, la suscripción a Internet, etc. El derecho de cambio en las tarjetas de crédito internacionales (ICC) está limitado por el límite de crédito fijado por la autoridad emisora ​​de la tarjeta. Con ICC se puede (i) cubrir gastos / realizar compras en el extranjero (ii) realizar pagos en divisas para la compra de libros y otros artículos a través de internet en la India. Si la persona tiene una cuenta en moneda extranjera en la India o con un banco en el extranjero, él / ella puede incluso obtener CPI de bancos de ultramar y agencias de renombre. El uso de estos instrumentos para el pago en divisas en Nepal y Bhután no está permitido. ¿Cuánta moneda India puede llevar una persona mientras va al extranjero? Los residentes son libres de tomar fuera de la India (excepto a Nepal y Bhután) billetes de la moneda del Gobierno de la India y el Banco de la Reserva de India nota hasta un monto no superior a Rs. 10000 / - por persona. Pueden llevar o enviar fuera de la India (excepto a Nepal y Bután) monedas conmemorativas que no excedan de dos monedas cada una. Explicación. La moneda conmemorativa incluye la moneda emitida por el gobierno de la menta de la India para conmemorar cualquier ocasión o acontecimiento específico y expresada en moneda india. Un residente de la India, que ha salido de la India en una visita temporal puede traer a la India en el momento de su regreso desde cualquier lugar fuera de la India (con excepción de Nepal y Bhután), Billetes de divisas del Gobierno de la India y el Banco de la Reserva de la India notas hasta un monto no superior a Rs.7.500. Una persona puede tomar o enviar de la India a Nepal o Bhután, billetes de divisas del Gobierno de la India y billetes del Banco de la Reserva, en denominaciones que no excedan Rs.100. ¿Cuánto cambio de divisas puede ser traído al visitar la India Una persona que viene a la India desde el extranjero puede traer consigo divisas sin ningún límite. Sin embargo, si el valor agregado de la moneda extranjera en forma de billetes de divisas, billetes de banco o cheques de viajeros traídos excede de USD 10.000 o su equivalente y / o el valor de la moneda extranjera por sí solo supera USD 5.000 o su equivalente, debe declararse A las autoridades aduaneras en el aeropuerto en el formulario de declaración de divisas (CDF), a su llegada a la India. 22. ¿Está obligado a seguir el procedimiento de exportación completo cuando se envía una paquete de regalo fuera de la India? Una persona residente en la India es libre de enviar (exportar) cualquier artículo de regalo de valor que no exceda de Rs.5,00,000 siempre que la exportación de ese artículo no esté prohibida Bajo la actual Política de Comercio Exterior y el exportador presenta una declaración de que los bienes de regalo no son más de Rs.5,00,000 en valor. La exportación de bienes o servicios de hasta Rs.5,00,000 puede hacerse sin la declaración en el Formulario GR / SDF / PP / SOFTEX, según sea el caso. Cuántas joyas se pueden llevar al ir al extranjero Tomar joyas personales de la India es como por las Reglas de equipaje, gobernado y administrado por el Departamento de Aduanas, Gobierno de la India. Si bien no se requiere aprobación del Banco de la Reserva en este caso, se pueden obtener las autorizaciones, si las hubiere, de las Autoridades Aduaneras. ¿Puede un residente extender la hospitalidad local a un no residente? Una persona residente en la India es libre de hacer cualquier pago en rupias indias para cubrir los gastos, debido a embarque, alojamiento y servicios relacionados con el mismo o viajes a Persona residente fuera de la India, que está en una visita a la India. ¿Pueden los residentes comprar billetes de avión en la India para su viaje no tocar India Los residentes pueden reservar sus entradas en la India para su visita a cualquier tercer país. Por ejemplo, los residentes pueden reservar sus entradas para viajar desde Londres a Nueva York, a través de líneas aéreas nacionales / extranjeras en la propia India. No es obligatorio endosar en el pasaporte, sin embargo si el cliente insiste o solicita un endoso el distribuidor autorizado no negará a endosar el mismo. La tarjeta funcionará como cualquier tarjeta prepagada regular para facilitar los pagos en cajeros automáticos de VISA y terminales de TPV en el extranjero. La primera opción de moneda para procesar la transacción será la moneda local de la transacción. Si la tarjeta no tiene saldo suficiente en la billetera en moneda local, entonces por defecto los fondos se retirarán de otra billetera de moneda con fondos suficientes Opción conveniente de transferir la moneda de una cartera a otra utilizando el servicio bancario neto. El cliente conocerá la tarifa aplicable en el momento de la transacción ¿Cuáles son las características de la tarjeta Multi Currency de HDFC Denominación variable Tarjeta Forex prepagada recargable con una opción para cargar cualquiera de las 10 opciones de moneda Puede transportar más de una moneda en la tarjeta simultáneamente Billetes de divisas Convenientemente libre de problemas de selección de la moneda local en función de la ubicación de uso Construido en la inteligencia para procesar las transacciones utilizando fondos a través de billetes de divisas diferentes Configurar su propio Banca de ATM / NET PIN en línea Viene con una tarjeta de respaldo que se puede utilizar en caso de tarjeta primaria es Perdido / dañado / robado. Chip basado para ofrecer seguridad, funciona en todos los terminales compatibles con EMV E-Com facilidad disponible para hacer en línea pagos en moneda extranjera Transacciones específicas de alertas de correo electrónico registrado / móvil para determinadas transacciones y actividades de aceptación global en todos los cajeros automáticos y establecimientos comerciales Visa ¿Cuáles son las instalaciones de alerta Disponible en HDFC Multi Currency Card Activación de la tarjeta de alerta SMS Carga / Recarga de valor Reembolso Activación de la tarjeta complementaria Tarjeta Hotlisting Alerta de transacción de PoS Alarma de transacción de ATM Alarma de transacción de ECOM Alarma de correo electrónico PIN Restablecer IPIN Restablecer alerta de correo electrónico Activación de tarjeta Carga de tarjeta ¿Cuáles son las características disponibles en la tarjeta de Multibanco Multibanco de la red bancaria de la HDFC Establecer / restablecer el PIN de la Cajero Automático y el PIN de Internet (IPIN) Descargar Declaraciones Comprobar saldo en la tarjeta Intercambiar monedas entre diferentes billeteras de divisas Bloquear / Activar tarjeta de respaldo ¿Cuáles son los servicios de valor añadido disponibles en HDFC Tarjeta Multidivisa 24 7 Asistencia 365 días Servicios de Concierge Premium Cobertura de seguro mejorada Informes de tarjetas perdidas y robadas Servicio de consulta de tarjeta de crédito Emergencia desembolso de efectivo Reemplazo de tarjeta de emergencia ¿Cuáles son los cargos de HDFC Bank Multi Comisión de Emisión de Tarjeta de Moneda. Rs 500 / - por tarjeta Recargar Cargo. Rs 75 / - por recarga Re-emisión de Cargo por Tarjeta. Rs 100 / - por tarjeta Reembolso en efectivo del cajero automático Cargos por divisas cruzadas: En las transacciones en las que la moneda de la transacción sea diferente de la moneda disponible en la tarjeta Multidivisa ForexPlus, el Banco cargará un margen de cambio de 3 en dichas transacciones. El tipo de cambio utilizado será el tipo de cambio al por mayor VISA / MasterCard vigente en el momento de la transacción. Para transacciones de divisas cruzadas que impliquen transferencias monedero a monedero dentro de divisas disponibles en la tarjeta Multi divisa Forex Plus, se cobrará al cliente 2 cargos de divisas cruzadas. Impuesto de conversión de moneda: El impuesto de conversión de moneda será aplicable según las directrices impositivas vigentes. Cargos para la instalación de GCAS: Se cobrará al cliente el uso de la facilidad GCAS de Visa de acuerdo con los cargos vigentes aplicables. Elegibilidad y Documentación Sólo visite o llame a cualquier sucursal de VKC Forex con la siguiente documentación: Formulario de Solicitud de Multi moneda completado Formulario A2 Una fotocopia de su Pasaporte Una mirada a la documentación requerida por FEMA según la cuota de su viaje: , Visitas personales, etc. USD 10,000.00 por año fiscal USD 25,000.00 por viaje Inmigración - Para personas que se establecen en el extranjero en países como Canadá, Nueva Zelanda, etc. USD 100,000.00 por año Empleo en el Extranjero - Para una persona que va a trabajar en el extranjero USD 100,000.00 Por año Tratamiento médico - Para las personas que viajan al extranjero para el tratamiento USD 100,000.00 por año Estudios al exterior - Para los estudiantes que estudian en el extranjero USD 100,000.00 por año académico ¿Cuánta divisa está disponible para una persona que va al extranjero en el empleo? Extraer divisas de hasta USD 100,000 de cualquier Distribuidor Autorizado en la India sobre la base de autodeclaración. ¿Cuánta divisa está disponible para una persona que va al extranjero en emigración? Una persona que va al extranjero en emigración puede sacar divisas de AD Categoría I banco y AD Categoría II hasta la cantidad prescrita por el país de emigración o USD 100.000. Puede obtener divisas de hasta USD 100.000 en base a la autodeclaración de un distribuidor autorizado en la India Esta cantidad es sólo para cubrir los gastos incidentales en el país de emigración. Ninguna cantidad de divisas puede ser remitida fuera de la India para ser elegible o para ganar puntos o créditos por inmigración. Todas esas remesas requieren permiso previo del Banco de la Reserva. Si el requisito supera los USD 100,000, la persona requiere para obtener la aprobación previa del Banco de la Reserva. ¿Hay alguna categoría de visita que requiera la aprobación previa del Banco de la Reserva o del Gobierno de la India? Las compañías de danza, artistas, etc. que deseen realizar visitas culturales al extranjero, deben obtener la aprobación previa del Ministerio de Desarrollo de Recursos Humanos Cultura), Gobierno de la India, Nueva Delhi. La Ley de Regulación de la Contribución Extranjera de 1976 es administrada y supervisada por el Ministerio del Interior, cuya dirección se da a continuación: División de Extranjeros, Jaisalmer House, 26, Mansingh Road, New Delhi-110 011 No se requiere una aprobación específica del Banco de la Reserva a este respecto. ¿Cuántos días de antelación se puede comprar divisas para viajar al extranjero Permiso de divisas pueden ser retirados con 60 días de antelación. En caso de que no sea posible utilizar la divisa en el plazo de 60 días, debe ser entregada inmediatamente a una persona autorizada. Sin embargo, los residentes son libres de retener divisas de hasta USD 2.000, en forma de billetes en moneda extranjera o TC para uso futuro o crédito a sus cuentas RFC (nacionales) de moneda extranjera residente. ¿Se puede pagar en efectivo el equivalente a rupias completas de divisas compradas para viajar al extranjero? Las divisas para viajar al extranjero pueden ser compradas de una persona autorizada contra el pago de rupias en efectivo sólo hasta Rs.50,000 / -. Sin embargo, si el equivalente de Rupia excede Rs.50,000 / -, el pago entero debe hacerse por medio de un cheque cruzado / cheque bancario / orden de pago / borrador de demanda / tarjeta de débito / tarjeta de crédito / tarjeta prepagada solamente. ¿Hay algún plazo para un viajero que ha regresado a la India para entregar divisas Al regresar de un viaje al extranjero, los viajeros están obligados a entregar las divisas no utilizadas en forma de billetes de divisas y cheques de viaje dentro de los 180 días de su regreso. Sin embargo, son libres de retener divisas de hasta USD 2.000, en forma de billetes en moneda extranjera o TC para uso futuro o crédito a sus cuentas de RFC (nacionales) de moneda extranjera residente. Si las monedas extranjeras se entregan a un concesionario autorizado al regresar del extranjero Los residentes pueden tener monedas extranjeras sin ningún límite. ¿Qué cantidad de divisas puede enviar un donante / donante a una persona residente fuera de la India? Cualquier persona residente, si así lo desea, puede remitir el límite total de USD 125000 en un ejercicio bajo LRS como regalo a una persona que reside fuera de la India O como donación a una organización caritativa / educativa / religiosa / cultural fuera de la India. Las remesas que superen el límite de USD 125000 requerirán autorización previa del Banco de la Reserva. ¿Se permite el uso de tarjeta de crédito internacional (ICC) / ATM / tarjeta de débito para realizar transacciones de divisas El uso de tarjetas de crédito internacionales (ICC) / cajeros automáticos / tarjetas de débito se pueden hacer para viajar al extranjero en relación con diversos fines y para hacer pagos personales Como la suscripción a revistas extranjeras, la suscripción a Internet, etc. El derecho de cambio en las tarjetas de crédito internacionales (ICC) está limitado por el límite de crédito fijado por la autoridad emisora ​​de la tarjeta. Con ICC se puede (i) cubrir gastos / realizar compras en el extranjero (ii) realizar pagos en divisas para la compra de libros y otros artículos a través de internet en la India. Si la persona tiene una cuenta en moneda extranjera en la India o con un banco en el extranjero, él / ella puede incluso obtener CPI de bancos de ultramar y agencias de renombre. El uso de estos instrumentos para el pago en divisas en Nepal y Bhután no está permitido. ¿Cuánta moneda India puede llevar una persona mientras va al extranjero? Los residentes son libres de tomar fuera de la India (excepto a Nepal y Bhután) billetes de la moneda del Gobierno de la India y el Banco de la Reserva de India nota hasta un monto no superior a Rs. 10000 / - por persona. Pueden llevar o enviar fuera de la India (excepto a Nepal y Bután) monedas conmemorativas que no excedan de dos monedas cada una. Explicación. La moneda conmemorativa incluye la moneda emitida por el gobierno de la menta de la India para conmemorar cualquier ocasión o acontecimiento específico y expresada en moneda india. Explicación. La moneda conmemorativa incluye la moneda emitida por el gobierno de la menta de la India para conmemorar cualquier ocasión o acontecimiento específico y expresada en moneda india. Un residente de la India, que ha salido de la India en una visita temporal puede traer a la India en el momento de su regreso desde cualquier lugar fuera de la India (con excepción de Nepal y Bhután), Billetes de divisas del Gobierno de la India y el Banco de la Reserva de la India notas hasta un monto no superior a Rs.7.500. Una persona puede tomar o enviar de la India a Nepal o Bhután, billetes de divisas del Gobierno de la India y billetes del Banco de la Reserva, en denominaciones que no excedan Rs.100. ¿Cuánto cambio de divisas puede ser traído al visitar la India Una persona que viene a la India desde el extranjero puede traer consigo divisas sin ningún límite. Sin embargo, si el valor agregado de la moneda extranjera en forma de billetes de divisas, billetes de banco o cheques de viajeros traídos excede de USD 10.000 o su equivalente y / o el valor de la moneda extranjera por sí solo supera USD 5.000 o su equivalente, debe declararse A las autoridades aduaneras en el aeropuerto en el formulario de declaración de divisas (CDF), a su llegada a la India. 22. ¿Está obligado a seguir el procedimiento completo de exportación cuando se envía una paquete de regalo fuera de la India? Una persona residente en la India es libre de enviar (exportar) cualquier artículo de regalo de valor que no exceda de Rs.5,00,000 siempre que la exportación de ese artículo no esté prohibida Bajo la actual Política de Comercio Exterior y el exportador presenta una declaración de que los bienes de regalo no son más de Rs.5,00,000 en valor. La exportación de bienes o servicios de hasta Rs.5,00,000 puede hacerse sin la declaración en el Formulario GR / SDF / PP / SOFTEX, según sea el caso. Cuántas joyas se pueden llevar al ir al extranjero Tomar joyas personales de la India es como por las Reglas de equipaje, gobernado y administrado por el Departamento de Aduanas, Gobierno de la India. Aunque en este caso no se requiere la aprobación del Banco de la Reserva, se pueden obtener las aprobaciones, si las hubiere, de las Autoridades Aduaneras. ¿Puede un residente extender la hospitalidad local a un no residente? Una persona residente en la India es libre de hacer cualquier pago en rupias indias para cubrir los gastos, debido a embarque, alojamiento y servicios relacionados con el mismo o viajes a Persona residente fuera de la India, que está en una visita a la India. ¿Pueden los residentes comprar billetes de avión en la India para su viaje no tocar India Los residentes pueden reservar sus entradas en la India para su visita a cualquier tercer país. Por ejemplo, los residentes pueden reservar sus entradas para viajar desde Londres a Nueva York, a través de líneas aéreas nacionales / extranjeras en la propia India. No es obligatorio endosar en el pasaporte, sin embargo si el cliente insiste o solicita un endoso el distribuidor autorizado no negará a endosar el mismo. ¿Puedo comprar más de una tarjeta de viaje de Axis Bank en la misma moneda? Cada persona tendrá derecho a comprar una tarjeta de cada moneda. Sin embargo, un individuo no puede tener más de una sola tarjeta de la misma moneda en cualquier punto del tiempo. En Múltiples Monedas: Si viaja a más de un país en un solo viaje y desea llevar más de una tarjeta en diferentes monedas , Entonces el Banco puede emitir más de una tarjeta para usted. Aunque en diferentes monedas, dentro de los límites aprobados por el RBI para el viaje. ¿Puedo obtener una tarjeta cargada con varias monedas, si viajo a dos países? No. Como se indicó anteriormente si usted viaja a más de un país en un solo viaje, entonces el Banco puede emitir más de una tarjeta para usted, aunque en diferentes Monedas, dentro de los límites aprobados por el RBI para el viaje. Sin embargo, no sería posible cargar más de una moneda en una sola tarjeta. ¿Cuándo puedo usar la tarjeta después de la compra Se aconseja comenzar el uso de la tarjeta sólo después de un par de horas. También se le recomienda que se asegure de haber recibido el PIN y firmar en el panel de firmas en la parte posterior de la tarjeta. También es aconsejable cambiar el PIN y comprobar el saldo de la tarjeta en cualquier cajero automático de Axis Bank antes de su salida del país. ¿Cómo puedo confirmar si mi tarjeta ha sido cargada / recargada? Recibirás una confirmación de SMS tan pronto como tu tarjeta sea cargada / recargada. Es aconsejable comprobar el saldo de la tarjeta en cualquier cajero automático de Axis Bank antes de su salida del país. También puede comprobar su saldo en nuestro sitio web utilizando el identificador de inicio de sesión y la contraseña proporcionada para la banca por Internet. ¿Cuánto dinero puedo cargar en mi Tarjeta de Moneda de Viaje? El uso de su Tarjeta de Moneda de Viaje debe estar estrictamente de acuerdo con las regulaciones del Banco de la Reserva de la India y las regulaciones de FEMA. La cantidad cargada o recargada en una tarjeta debe ser hecha según la ley de la gerencia de intercambio extranjera, 1999 y regulaciones vigentes de RBI vigentes en la actualidad. El valor mínimo de compra / recarga de Travel Currency Card se indica a continuación: Cantidad mínima de emisión Cantidad mínima de recarga ¿Cómo puedo usar esta tarjeta para retirar dinero en efectivo Para retirar efectivo, tendría que insertar su tarjeta en cualquier cajero automático Visa / Visa Plus / Mastercard En el extranjero y siga las instrucciones en la pantalla. Ingrese su PIN e indique la cantidad que desea retirar en la moneda local. El efectivo solicitado será dispensado en la moneda local del país en el que se encuentra. ¿Cuál es mi PIN? Su PIN (número de identificación personal) es un número seguro único de 4 dígitos asignado a su tarjeta y conocido solo por usted. Le permite retirar efectivo de los cajeros automáticos VISA / VISA Plus / Mastercard en todo el mundo. Este PIN se puede cambiar (solo) en cualquier cajero automático de Axis Bank en India. Los cajeros automáticos aceptan la tarjeta de moneda de viaje Todos los cajeros automáticos en el extranjero que muestren el símbolo de Visa o Plus aceptarán su tarjeta de moneda de viaje de Axis Bank. ¿Encontraré cajeros automáticos VISA donde voy? Hay más de 1 millón de cajeros automáticos VISA en todo el mundo. Para una lista completa de todos los cajeros automáticos mirar hacia arriba a la ubicación de VISA aceptando cajeros automáticos en su visa de sitio web. O visa. via. infonow. net/locator/global y haga clic en el localizador ATM. A menos que usted está viajando a un lugar muy remoto, es muy poco probable que usted no será capaz de encontrar uno. Puede notarse que hay ciertos países en los que la tarjeta VISA o MasterCard ha retirado el apoyo o no hay presencia de la infraestructura VISA o MasterCard. Por lo tanto, no habrá aceptabilidad de nuestra Travel Currency Card en dichos países. ¿Hay una tarifa cobrada por el uso de cajeros automáticos de VISA? Hay una tarifa de transacción recaudada en varios cajeros automáticos para retirada de efectivo Consulta de saldo como se indica en la siguiente tabla: Cantidad mínima de emisión Cantidad mínima de recarga Los bancos en EE. UU. Cargo adicional / honorarios de otros clientes bancarios que acceden a su cajero automático para retirar dinero. Muchos ATMS en Estados Unidos cobran cargos por retirarse de su ATM más allá de los cargos mencionados anteriormente. ¿Qué opciones debo elegir para retirar dinero en efectivo del cajero? En general, las opciones disponibles en el cajero automático para retiro de efectivo son cheques, crédito y ahorros. Debe elegir la opción Comprobar / Corriente. En caso de que la opción Comprobar / Corriente no esté disponible, debe seleccionar la opción Crédito. La opción Ahorros no vincula a la red VISA y por lo tanto la transacción no tendría éxito. ¿Qué sucede si he olvidado mi PIN ATM? La tarjeta se bloquea para su uso en cajeros automáticos, si la tarjeta se ha utilizado con el PIN ATM incorrecto más de 3 veces. Esto es para su propia seguridad y para prevenir cualquier uso fraudulento en la tarjeta. Si ha olvidado su PIN, puede escribir a travel. currencyaxisbank para la generación de un nuevo PIN. ¿El ATM de Visa muestra el tipo de cambio de conversión No, en general, los cajeros automáticos muestran el monto retirado y el saldo disponible en la moneda local. Con esta información, puede calcular el tipo de cambio aplicado. ¿Puedo utilizar mi tarjeta de viaje en monedas distintas de la moneda base (variante de la moneda en la que se adquirió la tarjeta)? Sí, la tarjeta de moneda de viaje puede utilizarse para realizar transacciones (retiro de efectivo en cajeros automáticos y transacciones en punto de venta en puntos de venta) moneda local. Para transacciones en cualquier otra moneda que no sea la moneda base, habrá un tipo de cambio que será aplicable. ¿A quién debo contactar, en caso de que tenga alguna disputa en una transacción? En caso de que tenga una disputa sobre alguna transacción específica, se le pedirá que proporcione los detalles de la transacción al correo electrónico id: - travel. currencyaxisbank para hacer lo necesario . ¿Puedo recargar la tarjeta en caso de que haya agotado los fondos en la tarjeta puede recargar su tarjeta con fondos adicionales. La forma más fácil de hacerlo es ponerse en contacto con la sucursal del Banco del Eje donde la compró. ¿Es posible cargar recargas en la tarjeta? Sí Puede dejar una copia firmada del formulario de recarga y autorización con su familia. El miembro de su familia puede contactar a Axis Bank Branch con el formulario Reload. Tras la presentación de los documentos y la recepción del pago, se volverá a cargar la Tarjeta de Viaje. ¿Cómo puedo retirar el dinero restante de mi tarjeta si es demasiado pequeño para una máquina de efectivo para dispensar? La forma más fácil de sacar su tarjeta, si no desea recargarla para su próximo viaje, es ir al Banco del Eje más cercano Sucursal y obtener la cantidad restante encashed. ¿Cómo puedo obtener un reembolso de los saldos no utilizados? La tarjeta puede ser encashed sólo después de su regreso a la India. Además, la última transacción realizada en la tarjeta debe ser más de 10 días antes de la fecha de cobro. Para el reembolso de los saldos residuales o no utilizados, puede dirigirse a cualquiera de la sucursal del Banco independientemente de dónde se emitió la tarjeta. Debe completar el formulario de reembolso y enviar una copia de su pasaporte junto con el formulario. ¿Necesito entregar la tarjeta en la sucursal en el momento del cobro o puedo retener la misma? En caso de que desee cobrar la totalidad de la cantidad no gastada en la tarjeta, debe cortar la tarjeta en 4 piezas al momento de la entrega. However if you wish to retain the card for further trips, you can do so by encashing the partial amount and maintaining a minimum balance of USD 20 EUR 15 GBP 10 AUD 25, CAD 25 SGD 30 CHF 25 and SEK 130. Please note that if the balance on the card is more than 2000 then the card should be encashed within 90 days from the date of arrival. What do I do if my card is lost or stolen You can call the 24- hour helpline 91-22-67987700 or send an email to email helpdesk travel. currencyaxisbank to report a lost or stolen card. Our Customer Service Executives will immediately block the lost card and prevent it from further use and arrange to send you a replacement card within 2 working days. It is important to note that a lost Card report will be taken only after verification of your Mothers maiden name, Date of Birth, Passport no etc. Is there any other way in which I can keep a track of my balance and the latest transactions You can access the Internet banking module, iConnect for keeping a track of your balances and the transactions done on your card. The Internet banking user id is mentioned on the sticker placed on the welcome kit. The password is enclosed in the welcome kit in a sealed envelope for security reasons. You can visit the web-site axisbank. Select the Logon to net Banking section on the top left hand side to access the service. What important points should I keep in mind for using the card at Merchant Outlets You should look for VISA/VISA Electron / MasterCard sign at the point-of-sale merchant establishment. The Merchant must have an electronic point of sale card swiping terminal. Present your Travel Card after making purchase. Do not give your PIN to the merchant even if requested. PIN is not required for POS transactions. After a successful authorization, a hold for the transacted amount will first be placed on your account. Subsequently, your account will be debited for the transacted amount. A sales slip will be generated from the electronic card-swiping terminal. Check and sign the sales slip. Your signature must match the one on your Travel Card. Ensure your card is returned to you. Please note that this card can be used only for online transactions. Any transaction, which is done in an offline mode (Manual key Entry) would be declined, as it does not get routed to the online systems. What should I do if I lose my Travel Currency Card/ATM PIN or Internet banking password In case of loss of card, ATM PIN or the Internet banking password, you are requested to write to the Travel Currency Helpdesk at the e-mail id: - travel. currencyaxisbank What is the VKC Forex Global Currency Card VKC Forex Global Currency Card is a pre-paid foreign currency card that makes your foreign trip totally hassle-free and convenient. You can load this pre-paid card with foreign currency in India and use it to withdraw cash in the local currency from VISA / MASTERCARD / AMERICAN EXPRESS ATMs and merchant establishments accepting VISA / MASTERCARD / AMERICAN EXPRESS Flag cards. The Card is sold through ICICI Bank branches and select money changers. The Card also comes with never before features including travel insurance, emergency assistance, advanced account management features. In which currencies are the VKC Forex Global Currency Card available in VISA US Dollars Euro Pound Sterling Swiss Francs Australian Dollars Canadian Dollars Singapore Dollar Japanese Yen MASTERCARD US Dollars AMERICAN EXPRESS US Dollars So the US Dollar card will have USD loaded on to it (just like the USD Travelers Cheque). The Card will work in all countries and will dispense local currencies only on usage at ATMs, but in case the US Dollar card is used in say Europe, conversion charges from USD to Euro will be applicable. Why should I use an VKC Forex Global Currency Card An VKC Forex Global Currency Card ensures that you have a hassle free business or pleasure trip abroad. Instead of spending time encashing travelers cheques or changing money though Money Changers, The VKC Forex Global Currency Card ensures that you have 24-hours instant access to your funds. Apart from time and effort, you would also save money by getting the most competitive foreign exchange rates. Since it is a pre-paid card, it also helps you budget and plan your expenses. It also ensures that you spend your time in your business or leisure trip or abroad productively with an assurance of having an access to a wide network of people who are in stand by in case you were to need any help How does this pre-paid card work Your pre-paid Global Currency Card is loaded with funds at the time of purchase. You can use the card for cash withdrawal or for shopping at merchant outlets. With each transaction, the remaining value on the card decreases. You can continue to use your card as long as some funds remain on the card account. You can reload the card with more funds before your next trip when you return to India. This card cannot be used in India, Nepal Bhutan. What is the schedule of charges Schedule of Charges Some of the ATM acquires charge additional ATM fee. You are advised to check the same before the usage. Service Charge Extra What needs to be done incase Hotels/Car Rentals take a Pre-Authorization Hotels/Car Rentals before check-in/renting services etc, take a pre-auth on your card. A Pre-Auth is essentially blocking of certain amount on your card. At the time of checking out of the hotel/settling the bill, you should: Ask the executive to settle the final bill against the pre-auth that was taken. Ask the executive to cancel the pre-auth (credit back the amount) that was taken and settle the bill by taking an authorization for the actual bill amount. In the event of the Merchant not reversing back the amount, ICICI Bank would credit back the amount immediately after 11 days. What is the Insurance available on the card Personal Air Accident Cover - Death only. This cover is available for PRIMARY Card members upto the age of 69 and is applicable only overseas. 100 benefit total amp disablement (as decided permanent by insurance company) Missing of connecting Applicable if there is no international flight in the next 6 hours after late arrival by an international flight on an international airline For International Travel only. Loss of travel documents (Passport, Visa, Tickets) Available on baggage checked by international airline on an international flight on an outbound flight only. In case of theft, it should be reported to appropriate policy authority within 24 hours of discovery. Available on baggage checked by international airline on an international flight on an outbound flight only. In case of theft, it should be reported to appropriate policy authority within 24 hours of discovery Delay in receipt of checked baggage. Available on baggage checked by international airline on an international flight on an outbound flight only. In case of theft, it should be reported to appropriate policy authority within 24 hours of discovery. Note: The customer is automatically enrolled into the policy on the purchase of the card. The claim will be applicable only if on the incident date, the Global Currency Card was active and had a positive balance on the same. What is the Insurance Claim Process For insurance claims, please contact ICICI Lombard on toll free number: 180020988. ICICI Lombard PBO takes down the claim information from the customer. Checks based on the card number provided for the cover applicable. Forwards the information to the expert for claim validity. If the claim is valid, customer is forwarded the claim form along with the list of supporting documents required. The cheque is sent to customer within 30 days. Where do I call if I need some assistance Customers can call ICICI Banks 24-hour Customer Care Center for free customer support. From within India, call 1800 345 3499. From outside India, customers may call 91 22 28307777. After calling these numbers, please the customers need press 112 for English and 212 for Hindi. The customers can call up the call center to know their transaction details, the remaining balance on their card account, to update their mailing address/email address/mobile number, report a card loss and ask for replacement cards or write to us using the Email Us option For emergency assistance, they can call our assistance center at 91 11 4189 8888 Can the VKC Forex Global Currency Card be used over the Internet Yes. For VISA and MASTERCARD, the cardholder first needs to activate his/her card for the Internet usage while in case of AMERICAN EXPRESS, the card is pre-activated. The steps for activation are: Log on to icicibank, click on cards, Click on Global Currency Card, click on Login for Global Currency Card Customers, and log in using 16-digit card no and Internet password. Activate the card for Internet Transactions (not valid on Indian Sites). The card remains active for 30 minutes or 1 transaction which ever is earlier. Start using the card over the Internet. Is remote Loading of the card possible Yes. The process is: Leave a Signed Copy of the Reload Form and authorization with your family. Family Member walks into nearest VKC Forex Branch with the Reload Form. On submission of these documents and receipt of payment, the Card would be reloaded. Is temporary block facility available on the card Yes, the same is available. In case you want to temporarily block the card for safety purpose, you can do so yourself through your internet log-in or you can call up ICICI Bank call center to block and then unblock the card. This facility is not available on ICICI Bank American Express, Prepaid Global Currency Card. How do I track my transactions from wherever I am in the world Web-based Access to Account Information: Internet web-based access allows the customers quick access to transaction details and can also check their card balance. They simply need to logon to icicibank click on Cards click on Global Currency Card, and log-in through the Login for Global Currency Card customers link using their Internet Login ID (i. e. Global Currency Card 16 digit number) and password provided with the welcome pack for a complete update on the Card. Customers can check the status on their VKC Forex Global Currency Card from anywhere in the world. The customers can get updates on Available balance Transactions undertaken Transactions after last statement date Past statements (by period) If the merchant says that the card is not working, what is to be done Ask the merchant to ensure that he has swiped on a Credit Card terminal. If the card is still getting declined, walk into the nearest ATM to check the available balance on the card. Customers can withdraw the cash from the ATM and settle with the merchant. Report the matter to ICICI Bank, for follow up with the Merchant. What are the minimum and maximum amounts one can load on purchase Usage of the VKC Forex Global Currency Card should be in strict accordance with the regulations of the Reserve Bank of India and FEMA regulations. The card can be loaded with any amount up to USD 10,000 or equivalent in Euros in a year. The minimum loading amount is 200 ( i. e. if USD card-200, if GBP card - 200 and so on ). Corporate travelers can load the Card up to 25,000 or its equivalent in Euros for every business trips. The amount of load on a card should be done as per the foreign Exchange Management Act, 1999 and prevailing RBI regulations. If I am traveling to two countries, do I get the different currencies loaded on same card No. One card can be loaded with only one currency. However, the customer can take card in one currency and use worldwide irrespective of the currency of the country. Can I transact in currencies other than base currency (dollar, euros, pounds etc) using the Global Currency Card Yes, VKC Forex Global Currency Card allows transactions (cash withdrawal and point-of-sale transaction) in any local currency. For any currency other than the base currency, there will be an exchange rate which will be applied. What exchange rates are applied when a transaction is made on the card For transactions done in the base currency, there is no exchange rate applicable. However, for transactions other than in the Base Currency, VISA / MATERCARD wholesale rates or Global Network (Incase of AMERICAN EXPRESS ) rates would apply. What documents are needed during purchase/recharge During purchase of a VKC Forex Global Currency Card, customers need to provide the following: Passport A2 form PAN / Form 60 (in case you do not have a PAN number) They would also need to fill up and sign the VKC Forex Global Currency Card application form. The same documents need to be provided at the time of recharge along with the photocopy of the front of the card. The card numbers will be masked in the e-mails for security. Can one buy more than one VKC Forex Global Currency Card A customer can buy at most one VKC Forex Global Currency Card (of the same currency) at a time. He/she can however buy more than one VKC Forex Global Currency Cards in different currencies. Can the card be used in India No the card cannot be used in India, Nepal Bhutan. Balance enquiry is allowed free of charge in ICICI Bank ATM in India. Can a Global Currency Card be recharged over phone or from abroad To reload the card, customers need to remit funds to the ICICI Bank branch or the Money Changer and submit the necessary documents. Customers can get in touch to their money changer or Bank branch for this facility. Corporate travelers can get cards charged by their authorised signatories providing the documents and the necessary funds. Can one retain the foreign exchange on the VKC Forex Global Currency Card after returning to India One can retain the card only if the balance remaining on the card is less than 2000. Else the amount needs to be refunded within 90 days from the date of arrival. In case refund is not made on time, the card would be suspended and the card holder can face legal action. As per RBI regulations. How can I confirm if my card has been charged You would get an SMS confirmation shortly after your card is loaded or reloaded or refunded. You may call up our customer care center also to know your balance. You can login into the website and check the transactions anytime. You can also walk into the nearest ICICI Bank ATM to check the balance on your card (balance will be displayed in rupees) How do I withdraw cash from an ATM using the Global Currency Card Check for VISA / MASTERCARD / AMERICAN EXPRESS logos at the ATM. Insert the card in the card slot of the ATM Enter the ATM PIN of the card. For the type of card/account, please select Credit Card Enter the amount of cash needed. Some of the ATM acquirers charge additional ATM fee. You are advised to check the same before the usage. Is there a limit to the maximum amount of cash that I can withdraw Daily withdrawal Limit This limit has been kept in place to prevent misuse in case you have misplaced the card Are there any charges for using a ATM VISA : There is a charge of 1.50 Dollars for USD Card, 1.50 Euros for Euro card, 1.50 Pounds for GBP Card (and similar amount for other currencies as well) for cash withdrawal from ATMs. The charges for checking the balance through the ATM is 0.50 Dollars for USD Card, 0.50 Euros for Euro Card, 0.50 Pounds for GBP Card (and similar amount for other currencies as well). MASTERCARD : A charge of 1.50 Dollars is levied on ATM Usage while 0.50 dollars are charged for balance enquiry. AMERICAN EXPRESS: A charge of 1.50 Dollars is levied on ATM Usage while balance enquiry option in not available on this card. Service Charges Applicable How can the customer maximize saving using the VKC Forex Global Currency Card The customers can maximize their saving by using the card at POS terminal, swiping the card to make payment rathr than withdrawing currency from ATMs and there by incurring ATM withdrawal charges while there are no charging for POS usage provided swipe is made in the same currency as the card. What if I forget the ATM PIN of the VKC Forex Global Currency Card In case the ATM-PIN is forgotten, call the Customer Care center and request for New ATM Pin. The for VISA / MasterCard, the same would be provided over the phone. For American Express, the customer would need to generate the same over the IVR. Why would I need a replacement card One may need a replacement card if the card gets stolen/lost, or if the magnetic strip stops working. Whom should I contact when I need a replacement card Contact the 24-hour ICICI Bank Customer Care Center on 91 22 2830 7777 for the replacement card. Call 91 22 2830 7777. How fast can I get my replacement card The card would be shipped within 48 hours to select locations serviced by our courier. Will my ATM PIN of the replacement card continue to be the same as the ATM PIN of the earlier card No. the customer will receive a new ATM PIN along with the replacement card. The customer need to use that for transacting at ATMs. How can I apply for a refund on the card To apply for a refund, please visit your nearest VKC Forex branch. You need to fill up an Refund Form and provide copies of your VKC Forex Global Currency Card and your passport. The funds will be returned to you immediately. How long does it take to get the refund Customers can get the refund immediately upto the amount of balance remaining on your VKC Forex Global Currency Card. In case there are some unsettled transactions, there could be an additional delay of upto 7 days. How is the VKC Forex Global Currency Card secured against unauthorised cash withdrawals from ATMs The Global Currency Card comes with advanced security features. To withdraw cash from a VISA ATM using the pre-paid card, customers need the confidential ATM-PIN which is available only to the customers. The ATM-PIN is issued at the time of card purchase. Customers need to remember the 4 digit PIN number and destroy the document. Do not write in on the card. The card would be blocked after 4 unsuccessful PIN attempts. This ensures that anyone having access to the card cannot use the card. What should one do to prevent unauthorised usage in case I lose the card The card comes with zero lost card liability after its loss being reported. Immediately report the loss of the card by calling up the customer care center. ICICI Bank would block the card from any further usage. On request, the Replacement Card can then be activates. In case the Replacement Card is also lost, a replacement card would be shipped to an address of the customers choice. What security features are implemented to prevent unauthorised usage of replacement cards before it reaches you The replacement card would be couriered along with its ATM PIN by courier. The card goes in a deactivated stage. The card can be activated only when the customer call up our Customer Care center and confirm the receipt of the card in proper condition. Without this verification, the card would not be enabled for transactions. What is the HDFC Bank ForexPlus card The HDFC Bank ForexPlus card is a magnetic strip based Pre-paid Card introduced in partnership with Visa / Mastercard International, which offers you a convenient and secure way to carry your forex cash. This card offers you the freedom to shop anywhere in the world and provides access to the currency of your destination at competitive market rates. It can be used at all Visa / Mastercard ATMs and Merchant establishment worldwide. This card cannot be used for payments in India, Nepal or Bhutan. What are the currencies available for HDFC Bank ForexPlus card The HDFC Bank ForexPlus card is currently available in 9 currencies, Australian Dollar, AED (Dirhams) Canadian Dollar, Euro, Japanese Yen, Singapore Dollars, Sterling Pound, Swiss Francand US Dollar. Where do I get this card This card is available over the counter at all VKC Forex branches. You simply need to walk into the branch, fill in the required documentation, fund your card and walk out with the Card pack. The card will get activated within hours of the funding being done. How does this card work Your HDFC Bank ForexPlus card will be activated with the loaded AUD / AED / CAD / CHF/ Euro / GBP / JPY / SGD and USD within hours of the bank getting the clear funds from you. Once active, the card can be used at any international location. (Usage of the card is not allowed in India, Nepal and Bhutan.) The HDFC Bank ForexPlus card works just like a Credit Card for purchase transactions at Merchants Establishments that have an electronic terminal. The only difference is that the transaction amount is directly debited from your HDFC Bank ForexPlus card balance. Your HDFC Bank ForexPlus card is accepted at over all Merchant Establishments displaying the Visa / Mastercard symbol. The card can be used to withdraw cash at all Visa / Mastercard ATMs worldwide. Irrespective of the currency of the card, the cash will be in the currency of the country. Only ensure that you remember the PIN given to you with the card pack. The same is unique for every card and cannot be changed at any domestic or international ATM. What documents should I submit when I purchase the HDFC Bank ForexPlus card Application form for the HDFC Bank ForexPlus card and the form A2 (or any other Forex Documentation as mandated under FEMA) as well as a Photocopy of your current and valid Passport. How soon can the card be used after it is purchased Your card will be activated with the loaded AUD / AED / CAD / CHF/ Euro / GBP / JPY / SGD and USD within a few hours of the bank having received the clear funds from you. Post activation, the card is ready for use. Are there any transactions for which this Card should not be used Yes, your card should not be used for temporary charges - e. g. paying deposits at hotels, hiring of cars etc. Incase you have paid these deposits using the ForexPlus card and the hotel/car rental agency etc. settles for an amount lesser than the deposit amount or you pay through a different mode the balance amount will get credited into your account only after 35 days from the transaction date. Note: the Bank reserves the right to charge the Card holder for any unauthorized amounts. Can the value of the card be topped up Yes, Remote reload - by anybody other than yourself is also possible. The person authorised by you for the same will need to come to the branch with the money and will need to provide the necessary documents. On receipt of the application form and the funds, your card will get reloaded for the desired amount. Can the ATM PIN be changed No, the ATM PIN cannot be changed at any of the HDFC Bank ATMs. What if I forget my ATM PIN You can call the HDFC bank PhoneBanking for assistance. A new PIN will be sent across to your mailing address with the bank. How will I know which ATMs accept the HDFC Bank ForexPlus Card All ATMs displaying the Visa/ PLUS / Mastercard Logo will accept the HDFC Bank ForexPlus Card. Whom should I contact if my card is lost or stolen In case of loss of card please report the loss immediately. Call PhoneBanking 022 - 6160 6161 or Log on to the online facility for Prepaid Cards on hdfcbank and hotlist your ForexPlus Card You will not be liable for transactions on your Card Account (if any) from the moment your report is registered with the bank. Who should I contact for my replacement Card Is there a charge for replacement You can call the HDFC Bank PhoneBanking number of your city and ask for replacement of your HDFC Bank ForexPlus card. The reissued card will be sent to your domestic address with the bank. The charges for the Reissue of the Card are given in the Schedule of Charges. What is the maximum value for which the Card can be used There is no limit imposed on the usage of the Card. Customers can withdraw/utilise any amount, upto the loaded value on the card at any ATM/POS. However, there are some ATMs which have a per transaction limit on every withdrawal that they honor, which cannot be changed by the Bank. Hence, in such cases the cardholder might need to do multiple transactions if he wants to withdraw a higher amount. How to activate e-commerce on my card Follow 2 simple steps Step 1: Log on to Prepaid card NetBanking. Step 2: Enable your e-commerce transaction facility to make purchase Money Gram MoneyGram is a global leader in worldwide money transfer services, working closely with specially chosen agents in 227,000 locations across 190 countries and territories. We provide a secure way to send and receive money to and from your loved ones worldwide and well make sure that your money gets to where its needed quickly. Why choose MoneyGram Its quick your money is where its needed in just 10 minutes. Its convenient with 227,000 money transfer agents around the world, youre never far away from MoneyGram. Its available to everyone you dont need a bank account or credit card. Its easy just visit a MoneyGram agent and complete one simple form. Its personal you can add a complimentary 10-word message. How do I send money Follow the below 5 simple steps to send money: Step 1: Find a MoneyGram agent. Step 2: Take some personal identification and visit the money agent. Step 3: Complete a simple send form and hand this to the MoneyGram agent along with the money that want to send and the transfer fee. A free 10-word message can be included on the form. Step 4: The agent will provide a reference number. Step 5: Contact the person to whom the money is being sent, and give him/her the reference number. The money will be ready to collect in just 10 minutes.. How do you receive money 3 simple steps to receive money: Step 1: Get the reference number from the person who is sending you money and this will help speed up the collection. Step 2: Visit a MoneyGram agent taking some identification and the reference number with you. Step 3: Complete the simple receive form and show the identification. They will then be given your money, usually in the local currency. You may be required to provide personal identification, usually one or more of the following: passport, driving license, national identity card or a government issued identification. You may also be required to provide proof of address (bank statement or utility bill). Requirements vary by country so please ask your local MoneyGram agent for acceptable identification formats. Subject to the receiving MoneyGram agents availability and hours of operation, and local regulations. In addition to the transfer fees applicable to a transaction, a currency exchange rate set by MoneyGram or its agents may be applied. Prices subject to change. Inward Remittance Limit It is a fact that there is no need to obtain Foreign Inward Remittance Certificate(FIRC) for any of your remittances to India if they involve your relatives. The FEMA(Foreign Exchange Management Act), who takes care of all the foreign exchanges happening in India, does not specify any restriction to the amount of money sent to India. A reason for that could be to increase the foreign exchange inflows to the country. For business purposes, no need to provide FIRC for getting tax concessions. Thus, if the business is an export business, it is mandatory to have a FIRC for every remittance. Be very suspicious if you receive the following: A check or money order sent to you, with instructions to cash the item at your bank, then send some of the funds to someone else through MoneyGram. If the check is counterfeit your bank will make you cover the loss. Be aware that counterfeit checks are very hard to identify. A telephone call telling you that you have won money or a prize and that you need to send money to pay for taxes, customs fees, etc. A response to your newspaper ad for a lost pet or lost personal items, as fraud perpetrators are known to use the classified ads to contact people and pretend they have found their lost item. A suggestion from a stranger to send money to a friend or relative as a show of good faith because legitimate business is not conducted this way. You will be told that, by sending the money in the name of a friend, they will not be able to collect the funds. Eso no es verdad. Con artists often use fake identification to pretend to be someone else. An email that appears to be from MoneyGram, no matter how real it looks. We are not an Internet escrow or shipment service and will NEVER send an email confirmation to inform a person that they have received a MoneyGram transfer for payment of an Internet purchase. Instructions to mislead MoneyGram are a clear warning sign that something might be wrong. Con artists will be familiar with MoneyGrams efforts to prevent fraud. If someone tells you to not share the details of your transaction with MoneyGram, then you should not continue with the transaction. Here are some ways you can protect yourself: Buying items on the Internet. Be very careful if you are sending money to pay for merchandise purchased online. Many Internet auction sites provide an assured payment system that offers greater protection for the buyer and seller. Using the MoneyGram money transfer service. For the convenience of our customers, some transactions sent to a specific destination may be received in another country. Please do not assume your money transfer is safe because you specified a country for the transaction. Also, if a recipient has photo identification and knows pertinent information about the transaction and the sender, a reference number or the answer to a test question may not be required to pick up the transaction. Please be careful to whom you send money, keeping your transaction information confidential, and be suspicious of anyone who wants you to send money to them (or someone else) with a test question. It may be too good to be true. Research thoroughly before sending money in response to a newspaper or magazine ad for airline, concert or similar tickets. The same is true for offers of loans or credit cards where you are asked to send money for fees before signing any documents. Be suspicious of very cheap deals. MoneyGram cannot ensure that the goods or services you are paying for will be received. Here are some resources available to you in the United States: Report fraud. To report fraud to the Internet Fraud Complaint Center, visit ic3.gov/. This is a partnership between The FBI and the National White Collar Crime Center. For a list of different types of fraud schemes or to report a fraud, you can also visit consumer. gov/sentinel. Call before you send money. If you are suspicious, contact the Better Business Bureau, AARP or your local Attorney General before sending any money. Canadian fraud. Many scams ask for money to be sent to Canada. For Canadian issues, call PhoneBusters toll-free at 1-888-495-8501 - this is a joint effort of U. S. and Canadian law enforcement to fight telemarketing fraud. FRAUD WARNINGS STOP Please read the questions below carefully to help us protect you from becoming a victim of fraud or a scam. Are you sending money: to someone you dont know or whose identity you cannot verify to prove to someone that you have the available funds to buy a car, other goods, or to rent a property Are you being asked by any 3rd party to provide any details about this transaction in part or in full by phone, email, fax or website to buy a product/ service or a pet via the internet or anywhere else in response to any offer that sounds very cheap in comparison to their expected price or looks too good to be true to claim lottery or prize winnings, inheritance, for a guaranteed credit card, loan offer, refund of bank charges or attractive investments in response to an internet offer, letter or phone call that asks you to send money for a job offer or mystery shopping or a charity to someone at home or overseas who claims to be your relative needing cash for an emergency and you are unable to verify independently if the caller and the claims are genuine to someone you met in an on-line chat room or dating web site for financial assistance Examples: airplane ticket, medical bills, helping a relative, cashing a check, investing in a business deal, etc. to buy goods and services from someone who specifically recommends money transfer through MoneyGram as the preferred mode of payment IF you answered YES to any of these questions, DO NOT SEND the money transfer - someone may be trying to STEAL YOUR MONEY. Remember neither MoneyGram nor its agents will be liable if you ignore the fraud warnings above and still choose to send money for any of the reasons listed above. Send Money Fast With Western Union Money Transfer, its quick and easy to send money to your family back home in India. Our money transfer options offer you the convenience and dependability you need -- and the peace of mind you deserve. What is Western Union Western Union Financial Services, Inc. is a global leader in money transfer and messaging services. Known for its pioneering telegraph service, Western Union dates back to 1851 and introduced electronic money transfer service in 1871. Western Union has thousands of Agent locations in countries and territories worldwide. What is the Western Union Money Transfer service to India You can use cash to send money to India from participating Agent locations around the world. You can also send money to India online or by phone from the U. S. and Canada. Use your credit or debit card to send online or by calling 1-800-CALL-CASH. If you use your credit card, you may be charged an additional cash advance fee by your card issuer for this service. U. S. or Canadian bank-issued cards only. Who uses the Western Union Money Transfer service Anyone who needs to send money quickly and reliably. What are the benefits of using Western Union to send money Its RELIABLE - Each transfer is protected by an advanced worldwide security system and can be verified with a unique Money Transfer Control Number (MTCN). In addition, Western Unions Agent locations in India are authorized by the Reserve Bank of India. Its FAST - money is available minutes after it is sent, subject to Agent locations hours of operation. Its CONVENIENT - its your choice. You can send money to India online, by phone, or from an Agent location. Plus, theres no need to have an account. With thousands of Agent locations worldwide, theres sure to be a Western Union Agent location thats convenient for you. Can money be sent from India No. Western Union offers receive or payout service only in India. Can a business use the Western Union Money Transfer service to send money No. Due to Indian government regulations, the use of the Western Union Money Transfer services to India by businesses is not permitted. Is Western Union authorized by the Reserve Bank of India (RBI) Western Unions Agents in India are authorized by the Reserve Bank of India. Do I need a bank account to use the Western Union Money Transfer service To send or receive money at an Agent location, Western Union does not require credit cards, bank accounts, memberships or citizenship papers. Receivers in India may need to show a currently valid government-issued photo ID. Additional information may be necessary to meet government requirements depending on the amount being sent or received. To send money online, you will need a U. S.- or Canadian-based Visa or MasterCard credit or debit card. To send money via 1-800-CALL-CASHSM, you will need a U. S.-or Canadian based Visa, MasterCard or Discover credit or debit card. How much money can I send to India via Western Union There is a 2,500 US Dollars maximum limit set for remittances to India due to the regulations of the Reserve Bank of India What currencies can I send via Western Union Generally, Agent locations only except cash in local currency. You cannot send money from India. The receiver in India will be paid out in Indian rupees. How do I send money at a Western Union Agent location A customer completes a To Send Money form at a Western Union Agent location. The clerk at the Agent location collects the transfer amount plus applicable fees and processes the transaction. The sender receives a Money Transfer Control Number (MTCN) to track the status of the order and to share with the receiver to pick up the funds in India. How do I send money over the telephone or online You will need a U. S. or Canadian-based credit or debit card to send your money over the phone at 1-800-CALL-CASHSM or online. Other fees may apply. What is the MTCN and why do I need it The Money Transfer Control Number (MTCN) is a number printed on your receipt that allows you and Western Union track your transaction. It is also required for the receiver to have the MTCN to pick up funds in India. How can I ensure that my money gets there quickly Supply correct contact details in case Western Union needs to contact you. Also, be sure to have your recipients correct full name and address. The recipient will be required to show valid identification and the MTCN. How can I pay for a Western Union Money Transfer transaction All Western Union Money Transfer transactions sent from an Agent location must be paid in cash. Transactions originated by telephone - 1-800-CALL-CASHSM - and online must be paid for via a U. S. or Canadian-based credit or debit card Where can money be picked up in India Western Union Agents are independent businesses that provide money transfer service to their customers on behalf of Western Union. In India, money may be picked up at any of the more than 50,000 participating Agent locations in over 650 cities: Home delivery is also available nationwide in India. Cash will not be delivered via home delivery option. check or draft must be deposited into the bank account of the receiver only and is subject to clearing procedures of the local bank. Call 1-800-325-6000 in the U. S. or Canada. In India call 1-600-44-1851 How can I find a Western Union Agent location In the U. S. the South Asian toll-free number is 1-800-435-2226 where customer service representatives can assist you in Hindi, Tamil, Malyalam, Urdu and English. Customers can also find an Agent location online. For any inquiries in India reach us at: - 91 80 2222 1851 - 1-800-425-1851 (Toll Free line, available to all MTNL/BSNL users in India) - Users in India can SMS WU CALL and send to 53636 for a call back in some time. Charges Apply How many Western Union Agent locations are there in India There are more than 50,000 Western Union Agent locations in India. How do I receive money at a Western Union Agent location The receiver completes a To Receive Money form at any Western Union agent location and provides a valid government-issued photo ID. The clerk at the Agent location then pays funds to recipient. How long does it take to send money via the Western Union Money Transfer service Transfers are completed and money is available for pick-up at receiving Agent locations in India within minutes. (Subject to transaction approval and hours of operation of receiving Agent locations.) Will my receiver be paid in cash Maximum cash payout amount for Indian nationals is 50,000 IN Rupee payouts over 50,000 IN Rupee will be paid by local check. There is no cash payout limit for foreign passport holders in India. Cash will not be delivered via home delivery option. check or draft must be deposited into the bank account of the receiver only and is subject to clearing procedures of the local bank. What type of exchange rate does Western Union apply to its transactions In addition to the transfer fees applicable to the transaction, a currency exchange rate set by Western Union will be applied. The exchange rate applied by Western Union provides customers with less foreign currency per dollar than Western Union receives when it obtains foreign currency. Western Union keeps the difference. The exchange rate varies daily. For information concerning the current currency exchange rates provided by Western Union, in U. S. call toll-free to 1-800-435-2226. Outside of the U. S. please contact your local Agent location. Will my receiver have to pay any charges on the money sent No. The sender pays all fees How do I know if my receiver has picked up the money From the U. S. to verify if the receiver has picked up the money or to track your transaction, call 1-800-432-2226 or track the status online. For better results, be sure to have your MTCN (Money Transfer Control Number) available. During what hours is the Western Union Money Transfer service available Western Union provides service 24 hours a day, 365 days a year. Each Agent location determines its own hours of operation, although many Agent locations maintain extended hours of operation and some are open 24 hours a day. Restrictions and Special Notes Receiving in India: As a government requirement, maximum payout amount is not more than 2,500 US dollars (or IN Rupee equivalent) per transaction. Sender threshold amount has therefore been set at Indian Rupees 111,317 to ensure exchange fluctuations do not result in the transaction being declined to the receiver. Maximum cash payout for all Indian nationals and all residents (Indian or Foreign) is 50,000 IN Rupee Payouts over 50,000 IN Rupee will be paid by local crossed check only. There is no cash payout limit for foreign passport holders in India. As a government requirement, a payee can only receive a maximum of 12 transactions per calendar year. Receiver must present valid identification. Receiver must present correct money transfer Control Number (MTCN). Will Call transfers to the states and Islands of Tamil Nadu, Kerela, Andhra Pradesh, Andaman/Nicobar or Pondicherry will be charged a special flat fee per transaction, regardless of principal amount being sent. The implementation of this special pricing for India is on a state level for Indias coastal regions. General Information: Senders full address must be included on all money transfers to India. Pursuant to Indian government regulations, money transfer payments are reserved for private consumer use only and cannot be used for commercial or business purposes, for purchase of property, or for investments. Test Question is not allowed. Paying location is required to maintain a photocopy of identification documents presented by the Receiver. A new International Money Transfer destination has been created called India Tsunami Region for transfers to these regions. Please verify the destination state with the sender before sending to India. Money Transfer payments are reserved for private consumer use only and cannot be paid for commercial or business purposes, for purchase of property, or for investments. Online Fraud Sending money to someone you dont know You could be at risk for consumer fraud. The Western Union Money Transfer service is a great way to send money to people you know and trust. If you need to send money to someone you dont know well, you may be putting yourself at risk for fraud. Because we care about consumers, Western Union urges you to protect yourself from fraud by considering the following: Never send money to a stranger using a money transfer service. Beware of deals or opportunities that seem too good to be true. Dont use money transfer services to pay for things like online auction purchases. Never send money to pay for taxes or fees on foreign lottery winnings If you think you have been a victim of fraud, please contact your local Western Union Agent. What is the American Express GlobalTravel Card The American Express GlobalTravel Card is a prepaid, reloadable Card that provides you with a more convenient, secure way to manage your money while you are travelling. Its not a credit or debit card. Its a prepaid Card, which means you load funds onto the Card and can then use the Card to make purchases virtually anywhere American Express is accepted outside of India including at ATMs to withdraw cash. Since its prepaid, theres no risk of spending more funds than you have on the Card. Packed with travel-friendly features, the American Express GlobalTravel Card also includes free access to emergency assistance, if needed, during your journey. And its all backed with the world-class service offered from American Express. Do I need to do anything before using my American Express GlobalTravel Card Before using your Card, sign the back, where indicated. Memorise or change the 4-digit Personal Identification Number (PIN) contained within the Welcome Pack, and then destroy the printed PIN information. To change your PIN, call Customer Service or go online. To view your PIN online, log in to your account. Keep your Backup Card safe and store it separately. What is my PIN How can I change my PIN This is a unique 4-digit number assigned to your Card enabling you to securely withdraw cash from ATMs that accept American Express, outside India. This 4-digit PIN number should be known only by you, and it is important to protect the security of your Card and PIN at all times. To change your PIN to a more memorable number, call Customer Service or go online. To view your PIN online, log in to your account. How can I check my balance or view my transaction history You can check your balance and view your transaction history online at any time. To check your balance online now, log in to your account. To retrieve this information by phone, you may call Customer Service, 24 hours a day, 7 days a week. Do my American Express GlobalTravel Card funds have an expiration date No. While there is a valid thru date indicated on the front of the Card, the available funds on the American ExpressGlobalTravel Card do not expire. The valid thru date is simply required to ensure that the Card can be used at merchants that request and/or require customers to provide a plastic expiration date during the transaction process. You may not use the Card after the valid thru date, but you can request a new Card be sent to you at no additional cost so you can use your remaining funds. What should I do if my American Express GlobalTravel Card is lost or stolen If your Card is lost, stolen or used improperly, call Customer Service for assistance. Our Customer Service Center, open 24 hours a day, 7 days a week, will assist in activating your Backup Card and blocking usage of the lost or stolen Card. You will need to sign the back of your Backup Card immediately, and either memorise the enclosed PIN, or change it to a more memorable PIN. You will not need to re-register your Card online. We will do this for you upon activation. In the event both Cards are lost or stolen, we can deliver a new Replacement Card to any location at no cost, and if necessary we can arrange emergency access to the funds available in your Card account, anywhere in the world, via Western Union. What should I do if I need help in an emergency Sometimes the unexpected happens when you travel. A passport is lost. You come down with a sudden illness. A lawyer is needed. Being a Card member can make things easier to handle. Global Assist Services help you prepare for your trip with customs information and destination guides. And while youre travelling overseas, lost passport replacement assistance, translation services, lost luggage assistance, and emergency legal and medical referrals are only a phone call away. For a detailed list of our Global Assist benefits, download the Global Assist Services guide. Note: While Global Assist coordination and assistance services are free benefits from American Express, Cardmembers are responsible for the costs charged by third-party service providers. Global Assist services are not meant to replace any travel insurance. How can I close my American Express GlobalTravel Card account In the event that you decide to close your American Express GlobalTravel Card account, call Customer Service. You can visit a participating branch location of the seller where you purchased the Card and ask for a reimbursement of available funds. Once your account is closed, please destroy any Cards by cutting them in half and disposing of them securely. To close your account if there is no balance remaining, call Customer Service. For more details on account closure, please refer to the Product Terms Conditions. Can the American Express GlobalTravel Card have a negative balance If a merchant authorises a transaction for an amount greater than your actual available balance, the American ExpressGlobalTravel Card will generally be declined. However, in rare circumstances, a merchant may process a transaction without prior authorization, or an amount greater than a Cards actual available balance may be authorised. If this occurs, you may be notified to load more funds onto the Card, or make a direct payment to cover the negative amount, but will not be charged an overdraft fee. While this does not happen often, it is important to keep track of your balance and reload funds as needed. To check your balance online now, log in to your account. To retrieve this information by phone, you may call Customer Service, 24 hours a day, 7 days a week.

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